Otomobil ve hafif ticari araç pazarı ocak-temmuz periyodunda 672 bin adedi aşarak rekor düzeye ulaştı. Şimdiye kadar aylık yaklaşık 100 bin satış temposuyla giden pazarın kalan beş ayda ayağını gazdan çekmesi, lakin krediye erişimdeki tüm zorluklara karşın 1 milyon adet barajını aşması bekleniyor. Aziz Auto – Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, “Yılın geri kalanı bölüm açısından daha kuvvetli geçecek. Bunu hem kampanya kurguları hem de üreticilerin yaptığı fedakârlıklardan hissediyorsunuz. Buna karşın satışlarda keskin düşüşler beklemiyoruz. Binek araba pazarının 800-850 bin adet, toplam pazarın 1 milyon adedin üzerinde kapanacağını öngörüyoruz” değerlendirmesini yaptı.
HEDEF 45 BİN ADET
Geçtiğimiz hafta Skoda’nın davetlisi olarak katıldığımız Bozcaada’da düzenlenen yeni Kodiaq basın toplantısında açıklamalarda bulunan Başar, satış maksatlarıyla ilgili olarak, “Sene başında hedeflediğimiz 45 bin adetlik satış ulaşmak ve yüzde 4.4’lük pazar hissemizi geliştirmek üzere çalışmalarımızı yapıyoruz. Müşterilerimizin yüzde 40’ı premium segmentten geliyor” derken, yeni Kodiaq hakkında, “Satışa çıktığı 2017’den bu yanan 860 bin adedin üzerinde satılan Kodiaq’ın en çok tercih edildiği ülkelerden birisi de Türkiye oluyor. Kodiaq, tedarik meselelerinin olmadığı 2019 ve 2020’de D-SUV segmetinin önderiydi. Bu sene 1.500 adet bir evvelki kuşak Kodiaq’tan sattık. Yıl sonuna kadar yaklaşık 2.000 adet yeni Kodiaq satmayı hedefliyoruz” tabirlerini kullandı.
350 MİLYON liralık SÜRATLİ ŞARJ YATIRIMI
Skoda’nın merakla beklenen elektrikli arabaları Enyaq ve Elroq’un 2025’in birinci çeyreğinde Türkiye’de satışa çıkacağını belirten Başar, yaşanan gecikmede Türkiye’de süratli şarj altyapısı kurma hazırlıkları ve tedarik sorunlarının tesirli olduğunu kaydetti. Başar, “Tedarik sorunun artık çözüleceğini görüyoruz. Elektrikli araçlarımız gelene kadar da 55 bayimizde süratli şarjlar hazır olacak. Bu alanda bayi başına 7 milyon liralık yatırım yapıyoruz. Şarj istasyonlarımız, 7/24 hizmet vererek bütün marka müşterilerine açık olacak ve elektrikli araç pazarının şarj konusundaki en savlı markası olmayı hedefliyoruz” dedi.
YENİ KODIAQ’TA FİYAT 2.5 MİLYONDAN BAŞLIYOR
Konfor, donanım özellikleri ve teknoloji açısından bir evvelki jenerasyonuna nazaran bir oldukça geliştirilen yeni Kodiaq, Türkiye’ye 1.5 litre akaryakıtlı (1.5 TSI mHEV) ve 2 litre dizel 4×4 (2.0 TDI) olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle geldi. 1.5 litrelik mild hibrit motorda Premium ve Prestige, 2 litrelik dizel motorda ise sırf Prestige donanım düzeyiyle tercih edilebilen Kodiaq’ın fiyatları ise lansman periyoduna özel 2 milyon 499 bin 900 TL’den başlıyor. Modelin 265 beygir gücünde 2 litrelik akaryakıtlı motora ve RS donanım seçeneğine sahip versiyonu ise 2025 yılında yollara çıkacak.
ÖTV’Sİ DÜŞÜK MODELLER GELECEK Mİ
PLUG-In Hybrid arabalarda ÖTV’nin yüzde 30’a kadar düşürülmesinin akabinde gözler Skoda’nın koşulları karşılayan Kodiaq ve Superb modellerinin Plug-In Hybrid versiyonlarına çevrilmişti. Zafer Başar, bu versiyonları 2025 yılının ikinci çeyreğinde getirmeyi planladıklarını kaydetti fakat matrah limitinin şu an için bıçak sırtında olduğunu söyledi. Başar, “Hangi ÖTV dilimine girerse girsin getireceğiz. 2025’in ikinci çeyreğindeki matrah pahası bu noktada kıymetli. Fiyat olarak mevcut motorlarla çok büyük farklar olacağını düşünmüyoruz” dedi.